Κορονοϊός – Υγεία

 

 

Από το Υπουργείο Υγείας:

…………………………………………………………………………………………

Πώς λειτουργεί το εμβόλιο της κοινοπραξίας Oxford-AstraZeneca κατά του κορωνοϊού – Κ. Τριανταφυλλίδης. Πρώην καθηγητής Γενετικής στο ΑΠΘ

Πώς λειτουργεί το εμβόλιο της κοινοπραξίας Oxford   

…………………………………………………………………………………………

Ανοσοποιητικό σύστημα. – Μια  πρόταση για χρήση στη τάξη

 

…………………………………………………………………………………………

Εμβόλια mRNA: Όσα πρέπει να γνωρίζετε σε 2 λεπτά

…………………………………………………………………………………………

10+1 ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με τα RNA εμβόλια κατά του κορωνοïού της κλινικής γενετίστριας Αθηνάς Βερβέρη

https://www.athinaververi.org/post/10-1-%CE%B5%CF%81%CF%89%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B1-rna-%CE%B5%CE%BC%CE%B2%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%BF%CF%81%CF%89%CE%BD%CE%BF%C3%AF%CE%BF%CF%8D

…………………………………………………………………………………………

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΛΗΞΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗΣ
ΣΤΕΝΩΝ ΕΠΑΦΩΝ & ΚΡΟΥΣΜΑΤΩΝ COVID19 (6/11/2020)

https://eody.gov.gr/covid19-lixi-karantinas-apomonosis/

…………………………………………………………………………………………

Αρχές διαχείρισης ύποπτων ή επιβεβαιωμένων περιστατικών λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες (18 Σεπτεμβρίου 2020)

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ-COVID-ΣΤΟ-ΣΧΟΛΕΙΟ-ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ-ΑΝΑΣΤΟΛΗΣ-ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ-ΣΧΟΛΕΙΩΝ_18-09-20

…………………………………………………………………………………………

ΛΟΙΜΩΞΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΚΟΡΩΝΟΪΟ SARS–CoV-2 (COVID-19)
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (31 Αυγούστου 2020)

οδηγίες-ΕΟΔΥ-δευτεροβάθμια

…………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

 

Νέος ορισμός κρούσματος και κριτήρια εργαστηριακής εξέτασης (Επικαιροποίηση 15/7/2020 βάσει των συστάσεων της Επιστημονικής Συμβουλευτικής Επιτροπής για την αντιμετώπιση του COVID-19 και τον επικαιροποιημένο ορισμό του ECDC)

https://www.pio.gov.cy/coronavirus/

…………………………………………………………………………………………

COVID-19 – Οδηγίες για τη χρήση μάσκας από το κοινό

https://eody.gov.gr/covid-19-odigies-gia-ti-chrisi-maskas-apo-to-koino/?fbclid=IwAR0BeDq_bAwTq4my7maKEUnqq_b9E0a7sMx5UkJWUxjaxgHzmhi1eC1WX-w

…………………………………………………………………………………………

αφισα 35Χ50 xrisi maskas

…………………………………………………………………………………………

Κορωνοϊός: Μην ξεχνάτε τη μάσκα στις δημόσιες τουαλέτες – Τι δείχνουν νέες μελέτες

…………………………………………………………………………………………

«Μέτρα καθαρισμού και απολύμανσης σε χώρους και επιφάνειες κατά την
εξέλιξη της πανδημίας του SARS-CoV-2»

Μέτρα καθαρισμού και απολύμανσης σε χώρους και επιφάνειες

…………………………………………………………………………………………

«Οι έφηβοι στην Ελλάδα και στο σύνολο των χωρών του προγράμματος HBSC/WΗΟ». Πρόσφατα (2018) ερευνητικά δεδομένα σχετικά με τη σωματική και ψυχοκοινωνική υγεία των έφηβων-μαθητών στην Ελλάδα, σε σύγκριση με τους συνομηλίκους από το σύνολο των 45 χωρών της Ευρώπης και τον Καναδά.

https://www.epipsi.gr/index.php/33-news-events/256-19-maiou-2020-dimosiopoiisi-tefchous-apotelesmaton-oi-efivoi-mathites-stin-ellada-kai-sto-synolo-ton-choron-tou-ervnitikou-programmatos-hbsc-who?fbclid=IwAR2Yux8WPXLk2QRb5m4T7_OqN4OhH1cLmrdWUtEaX4PLSe775zuYJ-vzIoM

…………………………………………………………………………………………

Σενάριο ψηφιακού μαθήματος για το Γυμνάσιο και το Μαθαίνω για τον Κορονοϊό

https://dmaked.pde.sch.gr/index.php/mathaino-gia-ton-koronoio/sxedio-mathimatos-kai-psifiako-yliko/gymnasio/257-senario-psifiakou-mathimatos-gia-to-gymnasio

………………………………………………………………………………………..

Σενάριο ψηφιακού μαθήματος για το Λύκειο και το Μαθαίνω για τον Κορονοϊό-Βιολογία Λυκείου

https://dmaked.pde.sch.gr/index.php/mathaino-gia-ton-koronoio/sxedio-mathimatos-kai-psifiako-yliko/lykeio/258-senario-psifiakou-mathimatos-gia-to-gymnasio-2

………………………………………………………………………………………..

Η Βιολόγος εκπαιδευτικός Αθανασούλα Κατερίνα (3ο ΓΕΛ Κομοτηνής) μετέφρασε μια διδακτική πρόταση για εξ αποστάσεως διδασκαλία, σχετικά με τον SARS CoV2, του  National Center for Case Study Teaching in Science at the University at Buffalo, The State University of New York.

………………………………………………………………………………………..

Άρθρο για τις διάφορες κατηγορίες μικροοργανισμών

Οι μικροί «ένοικοι» της φύσης 

………………………………………………………………………………………..

Κορονοϊός: Μια πρώτη γνωριμία

…………………………………………………………………………………………

Μια 3D απεικόνιση του SARS -CoV-2 από την Visual Science, με βάση τα τελευταία δεδομένα, η οποία μας αποκαλύπτει όλες τις λεπτομέρειες.

…………………………………………………………………………………………

Από το blog: Η Βιολογία στο Σχολείο του βιολόγου εκπ/κου Παναγιώτη Στασινάκη

Εκπαιδευτικό υλικό για τα εμβόλια

………………………………………………………………………………………..

Εμβόλια έναντι του COVID-19 – Κ. Τριανταφυλλίδης. Πρώην καθηγητής στο ΑΠΘ

ΕΜΒΟΛΙΑ

………………………………………………………………………………………..

Ενίσχυση της  ψυχικής ανθεκτικότητας του ατόμου απέναντι στην ψυχική επιβάρυνση από την πανδημία – Α’ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική του Αιγινητείου Νοσοκομείου

………………………………………………………………………………………..

Δωρεάν Νομική Βοήθεια Στα Θύματα Ενδοοικογενειακής Βίας Από Τον Δήμο Αθηναίων Σε Συνεργασία Με Το Κέντρο Διοτίμα

http://athina984.gr/wp-site/2020/04/13/dorean-nomiki-voitheia-sta-thymata-endooikogeneiakis-vias-apo-ton-dimo-athinaion-se-synergasia-me-to-kentro-diotima/?fbclid=IwAR1o4FJfVO3Lgc6M369TIROCCcNMqBuyhW_PcR-1FfpGAy2DPYvQv9mjaLk

………………………………………………………………………………………..

Πηγές ενημέρωσης για τον COVID-19

https://eody.gov.gr/neos-koronaios-covid-19/     https://www.who.int/,  https://www.ecdc.europa.eu https://www.cdc.gov/,

………………………………………………………………………………………..

Ζωντανά παγκόσμια στατιστικά σχετικά με τον πληθυσμό, κυβερνήσεις, οικονομίες, κοινωνία, ΜΜΕ, περιβάλλον, τροφή, νερό, ενέργεια και υγεία.

https://www.worldometers.info/

και  παγκόσμια στατιστικά σχετικά με τον COVID-19

https://www.worldometers.info/coronavirus/

………………………………………………………………………………………..

Πώς ο κορονοϊός εξαϋλώνεται τρίβοντας 20 λεπτά με σαπούνι και νερό 

https://www.iatropedia.gr/ygeia/pos-o-koronoios-eksaylonetai-trivontas-20-me-sapouni-kai-nero-tromeri-eikona-me-yperiodes-fos-vid/128768/

 

 

 

Κορωνοϊός: Το Παστέρ ενημερώνει για τις διαγνωστικές εξετάσεις…

https://www.livemedianews.gr/korwnoios-to-paster-enimeronei-gia-tis-diagnwstikes-eksetaseis

………………………………………………………………………………………..

Κορονοϊός και διαγνωστικά τεστ (υπότιτλοι και στα ελληνικά)

https://www.fda.gov/consumers/consumer-updates/coronavirus-testing-basics?fbclid=IwAR0xfSnPcmQU1vibTSy9nKaiTlnV1dZxwvgym87IsnpwVRdA6kned7iX0Iw

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η άνοδος της νοσηρότητας και θνησιμότητας από ασθένειες που έχουν σχέση με τον τρόπο ζωής και την συμπεριφορά του ανθρώπου οδήγησε τους ειδικούς από τις αρχές της δεκαετίας του 70 να προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν πολλά από τα φαινόμενα αυτά με την ανάπτυξη της Αγωγής Υγείας.

Η Αγωγή Υγείας είναι μια μέθοδος πρωτογενούς πρόληψης  που στηρίζεται σε επιστημονικές αρχές και χρησιμοποιεί προγραμματισμένες ευκαιρίες μάθησης που δίνουν τη δυνατότητα στους ανθρώπους να αποφασίζουν και να ενεργούν συνειδητά και ενημερωμένα για ότι επηρεάζει την υγεία τους.

Γιατί όμως προγράμματα ΑΥ στο σχολείο;

Διότι:

  • η συμπεριφορά του ατόμου διαμορφώνεται τα πρώτα χρόνια της ζωής του. Κάθε αλλαγή είναι δύσκολη στη συνέχεια. Στους νεαρούς μαθητές οι αρνητικές συνήθειες στις συμπεριφορές δεν έχουν ακόμα εγκατασταθεί ή παγιωθεί και επομένως είναι καλοί δέκτες μηνυμάτων
  • στο σχολείο βρίσκεται η πλειοψηφία  του πληθυσμού των νέων
  • το σχολείο δίνει το πλαίσιο για μια συστηματική και διαρκή εκπαίδευση για την υγεία
  • οι νέοι είναι φορείς μηνυμάτων προς την οικογένεια και τη κοινότητα

 Τα προγράμματα Α.Υ. στο σχολείο στοχεύουν να βοηθήσουν τους μαθητές:

  • Ν’ αποκτήσουν γνώσεις ανάλογα με την ηλικία τους
  • Να κατανοήσουν τα συναισθήματα τις στάσεις και τις αξίες που έχουν σε σχέση με την υγεία
  • Να μάθουν να παίρνουν αποφάσεις και να αντιλαμβάνονται τις συνέπειες αυτών
  • Ν’ αναπτύξουν την προσωπικότητα τους, την αυτοεκτίμησή τους, τις κοινωνικές δεξιότητες και τις διαπροσωπικές σχέσεις τους

10888529_10152895284258911_3134090120988875540_n

 Θεματολογία

 Τα προγράμματα αγωγής υγείας μπορούν να έχουν την παρακάτω θεματολογία:

  • ψυχική υγεία (διαπροσωπικές σχέσεις-δεξιότητες επικοινωνίας – αντιμετώπιση άγχους – αντιμετώπιση της βίας, του σχολικού εκφοβισμού (bullying), του διαδικτυακού εκφοβισμού (cyber bullying)
  • εξαρτήσεις (καπνός, αλκοόλ, ναρκωτικά κ.α)
  • ανθρώπινα δικαιώματα ρατσισμός, κοινωνικός αποκλεισμός
  • ισότητα των δύο φύλων
  • διαχείριση ελεύθερου χρόνου νέων
  • διαφυλικές σχέσεις, σεξουαλική αγωγή, ΣΜΝ-AIDS
  • διατροφή-διατροφικές συνήθειες (μεσογειακή διατροφή, παχυσαρκία, αρωματικά φυτά και βότανα, μεταλλαγμένα τρόφιμα)
  • ατυχήματα και πρώτες βοήθειες
  • κυκλοφοριακή αγωγή
  • φυσική άσκηση
  • εθελοντισμός, αιμοδοσία, δωρεά οργάνων
  • στοματική υγιεινή
  • πρόληψη καρκίνου-πρόληψη καρδιαγγειακών νοσημάτων-πρόληψη χρόνιων ασθενειών
  • πολιτική προστασία, πρόληψη και αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων (πυρκαγιές, πλημμύρες, σεισμοί)
  • υγεία και περιβάλλον
  • αγωγή του καταναλωτή

   και οποιοδήποτε άλλο σχετίζεται με θέματα υγείας.

………………………………………………………………………………………………………….

Έρευνα στο σχολικό πληθυσμό για τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών και άλλες εξαρτητικές συμπεριφορές (Έρευνα ESPAD)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 2015

………………………………………………………………………………………………………….

Σχολιάστε