Ανθρώπινα Δικαιώματα- Ρατσισμός-Διαφορετικότητα

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Η Ιστορία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

………………………………………………………………………………………………………….

Εγχειρίδιο: «Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των προσφύγων»

Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των προσφύγων»

Το εγχειρίδιο περιλαμβάνει 39 βιωματικές δραστηριότητες για μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ομάδες νέων στις εξής θεματικές ενότητες:

  • Ανθρώπινα Δικαιώματα
  • Αξίες
  • Ταυτότητα
  • Διακρίσεις και Στερεότυπα
  • Φροντίδα και Ασφάλεια
  • Διαπολιτισμικότητα
  • Πρόσφυγες, Μετανάστες, Αιτούντες άσυλο
  • Το Περιβάλλον όπου ζω
  • Εκπαίδευση
  • Δημοκρατία

………………………………………………………………………………………………………….

2. ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

………………………………………………………………………………………………………….

Εκπαιδευτικό υλικό του  Ιδρύματος της Βουλής:

α) Τι είναι ρατσισμός; Ποια τα  είδη του; http://foundation.parliament.gr/VoulhFoundation/VoulhFoundationPortal/images/site_content/voulhFoundation/file/Ekpaideytika%20New/racism/0_3racism.pdf

β) Εργαστήρι 1: «Οι διαφόρων ειδών Άλλοι» http://foundation.parliament.gr/VoulhFoundation/VoulhFoundationPortal/images/site_content/voulhFoundation/file/Ekpaideytika%20New/racism/0_7racism.pdf

γ) Εργαστήρι 2: «Είμαι ρατσιστής; Ένα καθημερινό τεστ» http://foundation.parliament.gr/VoulhFoundation/VoulhFoundationPortal/images/site_content/voulhFoundation/file/Ekpaideytika%20New/racism/1_5racism.pdf        

………………………………………………………………………………………………………….

Προτεινόμενες ιστοσελίδες με αφορμή την 21η Μαρτίου την Διεθνή Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού στην κοινωνία και την εκπαίδευση (Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. 42681/ΓΔ4 – 13/03/2015)

Συνήγορος του Πολίτη, http://www.synigoros.gr

Συνήγορος του Παιδιού, http://www.0-18.gr

Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, http://www.unhcr.gr

Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, http://diaforetikotita.gr/

 Unicef, http://www.unicef.gr/reports/symb.php#2

Διεθνής Αμνηστία – Ελληνικό τμήμα, http://amnesty.org.gr

Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, http://www.ministryofjustice.gr

Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, http://www.nchr.gr

Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, http://www.hlhr.gr/index.php

Ινστιτούτο για Δικαιώματα, Ισότητα και Ετερότητα (Ιnstitute for Rights Equality & Diversity),  http://www.i-red.eu/?i=institute.en.home

Δίκτυο Καταγραφής Περιστατικών Ρατσιστικής Βίας,

http://www.hlhr.gr/images/site/1010/1035_large/report2013final.pdf

ΕΚΘΕΣΗ του Νιλς Μούιζνιεκς, Επιτρόπου του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, μετά την επίσκεψή του στην Ελλάδα από τις 28 Ιανουαρίου έως την 1η Φεβρουαρίου 2013
https://wcd.coe.int/ViewDoc.jsp?id=2053623&Site=CommDH&BackColorInternet=DBDCF2&BackColorIntranet=FDC864&BackColorLogged=FDC864

COMPASS-Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Εργαλεία για την Εκπαίδευση Εκπαιδευτών στα Ανθρώπινα Δικαιώματα, http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2012/120517_compass_edition_gr.pdf

Κέντρο  Εκπαιδευτικών Μελετών  και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ, http://kemete.sch.gr/?p=719  και Σχολείο χωρίς σύνορα : βιβλίο της καθηγήτριας, του καθηγητή

Οδηγός αντιρατσιστικής εκπαίδευσης, http://users.auth.gr/gtsiakal/tsiakalos_book.pdf

 

 ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ

Ταινίες μικρού μήκους

Τζαφάρ

Το μπαλόνι

Ο Μαύρος Επιβάτης / Schwarzfahrer

Η σημασία της εξωτερικής εμφάνισης

 Τραγούδια

………………………………………………………………………………………………………….

Απόσπασμα από το βιβλίο: Στην Κοιλάδα με τους Ροδώνες – Νίκος Εγγονόπουλος

«Αλήθεια – των αδυνάτων αδύνατο

ποτές δεν εκατάφερα να καταλάβω /

αυτά τα όντα που δεν βλέπουνε

το τερατώδες κοινό γνώρισμα τ’ ανθρώπου /

το εφήμερο της παράλογης ζωής του

κι ανακαλύπτουνε διαφορές

γιομάτοι μίσος διαφορές

σε χρώμα δέρματος /φυλή / θρησκεία»

…………………………………………………………………………………………………………

Ένα όμορφο παραμύθι; Γραμμένο τη δεκαετία του 60 από τον Umberto Eco. Για να διδάξει στους αναγνώστες του την ιδέα της ανεκτικότητας, και να εισαγάγει τους μικρότερους από αυτούς, στην σημειολογία. Από το bio-illustrations.net. https://bio-illustrations.net/20…/…/14/οι-τρεις-αστροναύτες/

…………………………………………………………………………………………………………

Στο παρακάτω βίντεο, μια γυναίκα βγάζει φωτογραφίες τον εαυτό της κάθε χρόνο.
http://www.stroumfaki.org/2015/06/selfie.html
Κι όμως! Δεν είναι αυτό που νομίζετε. Το τέλος θα σας συγκλονίσει!!!

Το χαρτί που κρατάει στην τελευταία της φωτογραφία λέει “Βοηθήστε με, δεν ξέρω αν θα τα καταφέρω αύριο!”.

Πρόκειται για μια Κροατική καμπάνια κατά της κακοποίησης και μάλιστα, από τις πιο επιτυχημένες ως τώρα, αφού στην αρχή τίποτα δεν προμηνύει το σκοτεινό σημείο στη ζωή της όμορφης κοπέλας.

Το μήνυμα της σε ελεύθερη μετάφραση:
«Βοηθήστε με..Δεν είναι γνωστό κατά πόσο μπορώ να περιμένω για το αύριο»

http://www.stroumfaki.org/2015/06/selfie.html

………………………………………………………………………………………………………….

Από το Lancet -Editorial (7 February 2015)

Don’t forget health when you talk about human rights

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s